Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Ostródzie zmienia się dla swoich klientów – nowy adres, nowa przestrzeń, nowa jakość

Materiał informacyjny PKO Banku Polskiego

Oddział PKO Banku Polskiego w Ostródzie obsługuje klientów od 69 lat. W ostatnim czasie zarówno adres, jak i wnętrze oddziału całkowicie się zmieniło. Od lipca doradcy obsługują klientów w zrewitalizowanym zabytkowym budynku, w samym centrum miasta, na terenie „Białych Koszar, przy ul. Sobieskiego 11 – niewiele ponad kilometr od poprzedniej siedziby. W obecnej lokalizacji cała placówka znajduje się na jednym poziomie, co jest dużym ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami, starszych oraz rodziców z małymi dziećmi. Przed budynkiem znajduje się parking, a w najbliższym sąsiedztwie urzędy.

- Jako bank pierwszego wyboru dla mieszkańców Ostródy i okolicznych miejscowości musimy iść z duchem czasu. W modernizacjach naszych oddziałów koncentrujemy się w dużej mierze na rozwoju technologicznym. Klienci w ostatnich latach chętniej korzystają z kanałów zdalnych w kontakcie z bankiem. W PKO Banku Polskim mają do wyboru kilka możliwości - bankowość elektroniczną iPKO, aplikację mobilną IKO, bankomaty oraz wpłatomaty. Cały czas pracujemy nad cyfryzacją większości procesów, ale nie zapominamy o tych, którzy preferują bezpośredni kontakt z doradcą. Oddział w Ostródzie pokazuje, w jaką stronę zmierzamy: z jednej strony udostępniamy naszym klientom stanowisko samoobsługowe, w którym proste czynności wykonają samodzielnie lub z pomocą doradcy, a z drugiej nasi pracownicy dopasowują produkt finansowy, doradzają oraz edukują w zakresie korzystania z kanałów zdalnychpodkreśla Zbigniew Kalwas, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Gdyni.

Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Ostródzie prowadzi obsługę zarówno klientów indywidualnych, w tym oferuje kredyty hipoteczne, jak i biznesowych.

W zmodernizowanym oddziale PKO Banku Polskiego nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów - najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału wyświetlane są na ogólnodostępnych ekranach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne - donice z kwiatami, elementy zieleni na ścianach oraz fototapeta przedstawiająca jezioro z żaglówką charakterystyczne dla tego regionu.

- Naszą najmocniejszą stroną jest to, że potrafimy do każdego podejść indywidualnie – nieważne, czy przychodzi właściciel małego lokalnego przedsiębiorstwa, osoba starsza, która chce zapłacić rachunek, czy rodzic, który chciałby założyć pierwsze konto swojemu dziecku – dla nas każdy jest partnerem. Zmiana przestrzeni i adresu, w której będziemy teraz pracować pozwoli nam obsługiwać klientów na niezmiennie wysokim poziomie i przede wszystkim zdobyć zaufanie nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm. – podkreśla Justyna Stachurzewska-Plewka, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Ostródzie.

Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów indywidualnych oraz klientów biznesowych w kameralnych pokojach spotkań. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. W oddziale obsługę klientów prowadzi 17 doradców w tym 9 segmentu klienta podstawowego oraz 8 biznesowych.

Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! - to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.

Kilka pytań do Justyny Stachurzewskiej-Plewki, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Ostródzie:

1. Oddział działa na lokalnym rynku od prawie 69 lat. Jaką rolę pełnicie dla tutejszej społeczności?

Jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla mieszkańców miasta i okolic już od prawie 70 lat oraz partnerem dla klientów indywidualnych i biznesowych. Dbamy o profesjonalną obsługę oraz wiedzę klientów w zakresie nowoczesnych rozwiązań cyfrowych. Jesteśmy nastawieni na doradztwo, wsparcie produktowe i edukację w zakresie kanałów zdalnych. Cieszę się, że od piątku 7 lipca, klienci mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań w nowej, przystosowanej dla wszystkich przestrzeni.

2. Na czym będziecie się koncentrować w pracy oddziału w nowej lokalizacji i nowej przestrzeni?

Będziemy koncentrować się na utrzymaniu wysokiej jakości obsługi, tworzeniu nowych i utrzymaniu długoterminowych relacji z klientami oraz dotarciu do ich rzeczywistych potrzeb, czy też oferowaniu pomocy w trudnych, przełomowych i zwyczajnych momentach ich życia. Będziemy kontynuować budowanie przestrzeni do pozytywnych doświadczeń klientów w bankowaniu z PKO Bankiem Polskim. Zależy nam, aby klienci polecali PKO Bank Polski i oddział w Ostródzie. Chcemy być dalej solidnym i zaufanym partnerem dla klientów.

3. Czy podejmujecie działania społeczne lub charytatywne na terenie miasta i okolic?

Jesteśmy aktywni i obecni w środowisku lokalnym poprzez udział w Szlachetnej Paczce, wsparciu rzeczowym dla uczniów w trudnej sytuacji życiowej oraz szkolnych warsztatach zawodowych. Bierzemy udział w projektach doradztwa zawodowego wspólnie z Zasadniczą Szkołą Zawodową w Ostródzie. Jesteśmy inicjatorem akcji wsparcia finansowego Szpitala w Ostródzie , podczas pandemii Covid.

Zaangażowaliśmy się w akcje charytatywne w zakresie pomocy dla Ukrainy oraz Ukraińców, którzy przyjechali do Ostródy i zamieszkali w okolicach naszego miasta. Chcemy być widoczni i pozytywnie postrzegani przez mieszkańców, chociażby poprzez organizację Biegu Charytatywnego PKO Banku Polskiego na stadionie w Ostródzie

Nie lubimy się chwalić, wolimy działać, zawsze można na nas liczyć, jak ktoś potrzebuje pomocy i wsparcia.

4. Z czego jest Pani wyjątkowo dumna w prowadzeniu oddziału? Czy mieliście w ostatnich latach jakieś wyjątkowe osiągnięcia?

Jestem dumna, że mam wspaniały, zaangażowany zespół, na który zawsze mogę liczyć w każdej sytuacji. Możemy razem przenosić „góry”, co wielokrotnie udowodniliśmy. Jestem również dumna z tego, że z roku na rok wzrasta liczba klientów we wszystkich biznesach. Jesteśmy oddziałem, w którym wszyscy lubią rywalizacje. Naszym wspólnym sukcesem jest wdrożenie sprzedaży ubezpieczeń PKO Dom i PKO Moto. Jeden z Doradców Bankowości Osobistej dołączył do elitarnej społeczności profesjonalistów i ekspertów finansów osobistych klientów, znanej nie tylko w Polsce, ale również w Europie, otrzymując Certyfikat EFPA.

5. Jaki rodzaj klientów potrzebuje Waszego szczególnego wsparcia?

Przede wszystkim klienci z niepełnosprawnością ruchową, aby mogli samodzielnie podjechać do oddziału i przy stanowisku załatwić osobiście wszystkie swoje sprawy. W nowej lokalizacji z pewnością będą bardzo zadowoleni. Rodzice przychodzący z dziećmi do naszego oddziału również będą mogli spokojnie załatwić sprawy bankowe, kiedy ich pociechy zajmą się rysowaniem i zabawą w specjalnie wyznaczonym do tego miejscu. Seniorom pomagamy w korzystaniu z bankomatu/wpłatomatu, a w nowej siedzibie będzie również możliwość wsparcia przy samodzielnym stanowisku internetowym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na ostroda.naszemiasto.pl Nasze Miasto